fbpx
מה הגוף של הילדים מספר על תקופת הקורונה?

אנחנו כבר אחרי הקורונה? עדין תוך כדי? לקראת הסוף? לא ממש ברור…וזה בדיוק העניין בשנה ומשהו האחרונים – חוסר וודאות.

השגרה שהשתבשה

כמבוגרים, אנחנו בדרך כלל אוהבים שגרה. עבודה ביום, בית בערב, מטיילים או נחים בסופ”ש, מדי פעם חופשה בארץ או בחו”ל ופתאום הכל משתבש.
איך הגבתם לזה?
אז אם מבוגרים אוהבים שגרה (ברור שיש כאלה שלא), והשגרה מרגיעה אותנו כי אנחנו יודעים למה לצפות, אז יציאה משגרה וחוסר וודאות מכניסים חלק מאיתנו למתח, ללחץ, לפחדים וחרדות

לרגישים זה הכי קשה

ומה אצל ילדים? ממש כמו אצל מבוגרים, גם ילדים אוהבים שגרה. והרבה יותר מאשר מבוגרים, השגרה עוזרת לילדים לעבור דברים בצורה קלה וחלקה יותר, במיוחד הילדים הרגישים יותר. כך שלא פלא שהיציאה מהשגרה השפיעה מאוד על ילדים.
כתבו על זה די הרבה והיו אפילו כותרות מאוד קשות (למשל, על שיעור ההתאבדויות אצל בני נוער שעלה משמעותית בתקופה הזאת), כך שאני בטח לא מחדש לכם, אבל מה שאני כן רוצה לחדש, זה להזמין אתכם לבחון את הדברים באמצעות הגוף של הילד שלכם.

הגוף יודע ומספר

הגוף הוא סייסמוגרף – הוא יודע להביע בצורה יעילה מאוד את מה שקורה לנו רגשית ונפשית. למשל: כשאנחנו במתח, חגורת הכתפיים, השכמות והצוואר הופכים מתוחים יותר.
כשאנחנו עצובים, פלג הגוף העליון נוטה להתכנס פנימה.
כשאנחנו כועסים, החלק העליון של הגוף נעשה חם יותר.

מה הגוף של הילד שלך מספר?

אז איך זה אצל הילד שלכם? הנה דרך לבדוק את זה:
הניחו יד רכה על החיבור בין הצוואר לגב העליון. לטפו והפעילו לחץ מינימלי – האם אתם מרגישים שהחלקים האלה מתוחים? הם לפעמים מרגישים כמו שריר תפוס.
התבוננו על מנח הגוף של הילד שלכם – האם פלג הגוף העליון נוטה פנימה ויש מעין “גיבנת” קטנה?
שימו יד על הגב העליון ואז על הגב התחתון – האם הגב העליון חם יותר מהגב התחתון?

מה זה בעצם אומר?

בגדול, אם אתם מרגישים אחד מהדברים או כמה מהם, זה אומר יציאה מאיזון (שוב, בגדול). יכול להיות שאתם מרגישים את היציאה מאיזון כהתפרצויות, חוסר שקט, רגישות מרובה, קשיי שינה ולפעמים טיקים, כאבי ראש ובטן או אתגרים אחרים.

כל אחד יכול לתת מגע

אז מה עושים? ההתחלה של ההקלה היא במגע. למגע יש ערך עצום והוא עוזר להרגיע ולהפחית מתח ולחץ. לכן תנו מגע עדין, רגיש ומהלב – יד על הכתף, ליטוף בראש, אפילו עיסוי עדין (לא מסאג’ עמוק וכואב). כשאתם יושבים עם הילדים על הספה למשל, צרו מגע, תנו לילד לשבת קרוב אליכם, לפעמים להניח את הראש אם הוא רוצה. פשוט צרו מגע.

השקט (או חוסר השקט) של ההורים

הרבה הורים חווים בעצמם חוסר שקט, מתח, פחדים וחרדות, עצבות וחוסר אנרגיה. זה ברור ומובן, השנה היתה מאתגרת במיוחד. אז כמו שההנחיות לפני הטיסה אומרות שבזמן חירום על ההורה קודם כל לשים את מסיכת החמצן ואחרי זה לטפל בילד, כך גם כאן. טפלו בעצמכם, זאת לא בושה לומר שקשה ולקבל טיפול ולהיתמך. זה יעזור לכם וגם לילדים.

אז לסיכום

מה שרציתי להעביר בפוסט הקצר הזה זה בעיקר את ההשפעה של המצב הרגשי על הגוף ואיך הגוף יכול לשנות את המצב הרגשי. ההתחלה היא במגע – זה מצרך יסוד בסיסי שהרבה פעמים שוכחים ממנו וחבל, כי הוא כל כך זמין וקל ליישום. המגע גם יעזור למצב הרוח שלכם, כי כשנותנים מגע גם מקבלים המון. אז פשוט תרשו לעצמכם לתת למי שהכי יקר וחשוב לכם.

רוצים להתייעץ איתי על אתגר רגשי או פיזי של הילד שלך?

בשמחה. שלחו לי ווטסאפ (יש כפתור למטה בצד) או מלאו פרטים ב”צור קשר” בלחיצה כאן

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

אהבתם? שתפו גם אחרים!