fbpx
איך אפשר להימנע מהתקררויות בבריכה ובים, במיוחד אצל ילדים?

בפוסט הקודם כתבתי על הסיבות למחלות החורף שקורות דווקא עכשיו, בקיץ. והיום ניכנס לבריכה ולים וגם נצא בריאים!

הסבתות צדקו?

נתחיל בדבר בסיסי – איך מחלה כמו התקררות חודרת לגוף? בגישה הסינית-יפנית, היא חודרת דרך נקודות התורפה של הגוף, כמו גדר שיש בה פרצה, ופרצה הרי קוראת לגנב…

כשהייתי ילד סבתא שלי היתה אומרת לי בחורף לקחת מעיל וצעיף. יש לי תמונות שבהן אני עטוף כמעט בכל הפנים, הצוואר והעורף 🙂 כך גם הסינים חושבים, הצוואר והעורף מהווים את נקודות התורפה – הפרצות האלה שבגדר, שדרכן ה"גנבים" יכולים להיכנס.

בנוסף, אצל תינוקות וילדים עד גיל 5 לערך, מערכת החיסון נמצאת בתהליכי בניה והבשלה, ה"פרצות" האלה רחבות יותר והם יכולים להיות פגיעים יותר עקב כך.

לצאת בריאים מהבריכה והים

אתם בבריכה או בים, נהנים, צוחקים וכשאתם יוצאים מתחילה פתאום רוח. יכול להיות שעליכם כמבוגרים הרוח לא כל כך תשפיע, אבל על ילדים, במיוחד הקטנים, כן.
אז מה עושים? בדומה למה שסבתא שלי עשתה – לסגור את הפרצות שהגנבים לא ייכנסו: לעטוף את הגוף, במיוחד את העורף, האוזניים והגב העליון, במגבת יבשה.
העיטוף הזה ימנע מהרוח "להתגנב" פנימה ולהתחיל התקררות. זה חשוב במיוחד בילדים שיש להם נטייה להתקרר, להשתעל, ולהתחיל בעיות בדרכי הנשימה עקב ההתקררות.

מה עם האבטיח והמלון?

אבטיח ומלון הם פירות אוהבים ובריאים שנמצאים כמעט בכל בית (וטוב שכך). אבל יש "אבל" אחד משמעותי – הקור שלהם.
אנחנו רגילים לאכול אבטיח ומלון כשהם קרים (שלא לומר קפואים), מה ש עשוי לגרום ל-2 בעיות:
1. במערכת העיכול – הקיבה היא כמו סיר בישול – היא מחממת את האוכל ומפרקת אותו. כשנכנסים אליה בבת אחת מזונות קרים-קפואים, האש של הקיבה יורדת והיא צריכה להתאמץ יותר.
לחלק זה לא ממש יפריע אבל יש כאלו שיסבלו מכאבי בטן או שלשולים.

2. במערכת הנשימה – על פי התפיסה של הרפואה הסינית-יפנית, למערכות העיכול והנשימה יש יחסי גומלין מאוד הדוקים. הן תומכות אחת בשנייה בתהליכים שונים ולעומת זאת, הן גם יכולות לגרום לצרות אחת לשניה (ממש כמו ביחסי שכנות).
במקרה הזה, כשמערכת העיכול מקבלת אוכל קר ומתחילה לעבוד קשה יותר, זה יכול לפגוע גם במערכת הנשימה ולהוביל להתקררות.

אז לאכול אבטיח ומלון? בהחלט! רק להשתדל שהם יהיו בטמפרטורת החדר. והערה קטנה – לילדים שיש להם הרבה ליחה, עדיף להימנע ממלון.

ים ובריכה? כן! אבטיח ומלון? כן! אבל בתשומת לב

הקיץ הגיע ויש ובריכה הם פעילויות חשובות, כיפיות וטובות לבריאות, ואבטיח ומלון הם פירות קיץ טעימים ובריאים. כך שהכל אפשר, רק בתשומת לב כדי לא להתקרר ולחלות, דווקא בקיץ.

2 תגובות על “איך אפשר להימנע מהתקררויות בבריכה ובים, במיוחד אצל ילדים?”

  1. יוכי הגיב:

    ערן
    ואו כ"כ נכון!
    תוך שבועיים צור היה חולה פעמיים!!! עקב התקררות כשיצא מהבריכה!!!!

    הבעיה שאבי בעלי, טוען שלהוריד חום זה ממש יומלץ עם קו פרסים של מי קרח! בנוסף לאקמול, והוא לא מוכן להפסיק עם זה עד שלא אשלח לו מאמר או מחקר על זה. האם יש לך משהו לשלוח לי בבקשה כדי שאסביר לו שמי קרח ופירות קרים שהוא לא מוכן לוותר עליהם… זה לא כ"כ בריא? אולי משהו בנוסף לרפואה הסינית, אולי יש לך חומר קריאה באנגלית, מהתחום הקונבנציונלי?
    אני מאמינה גדולה ברפואה משלימה אבל לאבי ולי יש חילוקי דעות

להגיב על יוכי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם? שתפו גם אחרים!